MANİSA

Başkan Dutlulu: “1999 yılında planlanan projeyi tamamlamak bize nasip oldu”

Manisa Su ve Kanalizasyon İdaresi (MASKİ) Genel Müdürlüğü tarafından Akhisar’da hayata geçirilen 32 milyon 250 bin TL’lik yağmur suyu hattı ve ızgara imalatı çalışmaları tüm hızıyla sürüyor. Efendi, Atatürk ve Hürriyet mahallelerini kapsayan proje tamamlandığında, bölgede yıllardır yaşanan su baskını sorunlarının önemli ölçüde çözüme kavuşması hedefleniyor.

Abone Ol

MASKİ Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen çalışmalar kapsamında toplam 2 bin 600 metre uzunluğunda yağmur suyu hattı ile 180 adet tekil yağmur suyu ızgarası inşa ediliyor. Proje ile özellikle yoğun yağış dönemlerinde yaşanan taşkınların önüne geçilmesi, altyapı kapasitesinin güçlendirilmesi ve vatandaşların günlük yaşamını olumsuz etkileyen sorunların ortadan kaldırılması amaçlanıyor.

Çalışmaları yerinde inceleyen Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Besim Dutlulu’ya Akhisar Belediye Başkanı Ekrem Kayserili, MASKİ Genel Müdürü Ali Kılıç, CHP Akhisar İlçe Başkanı Hayriye Hacet, daire başkanları, mahalle muhtarları ve teknik ekip eşlik etti.

“27 yıllık beklenti gerçeğe dönüşüyor”

İncelemeler sırasında açıklamalarda bulunan Başkan Besim Dutlulu, Akhisar’ın uzun yıllardır beklediği önemli bir altyapı yatırımının hayata geçirildiğini belirterek, “1999 yılından bu yana bu bölgeye kapsamlı bir yatırım yapılmadı. Akhisar’da son yıllarda yağmur suyu hattı anlamında da önemli bir çalışma gerçekleştirilemedi. Ferdi Başkanımız döneminde başlatılan hazırlıkların ardından bugün bu projeyi uygulamaya geçirmenin mutluluğunu yaşıyoruz. 1999 yılında planlanan projeyi tamamlamak bize nasip oldu. Hedefimiz yağmura ve sele karşı daha dirençli bir Manisa oluşturmak. Bu doğrultuda 17 ilçemizde yatırımlarımızı sürdürüyoruz” dedi.

Mahallelere yeni yağmur suyu hattı

Proje kapsamında Efendi Mahallesi’nde bin 400 metre, Atatürk Mahallesi’nde 700 metre ve Hürriyet Mahallesi’nde 500 metre olmak üzere toplam 2 bin 600 metrelik yağmur suyu hattı inşa ediliyor. Bunun yanı sıra çeşitli noktalarda yağmur suyu ızgaraları da yerleştiriliyor.

Üstyapı çalışmaları da başlayacak

Altyapı çalışmalarının tamamlanmasının ardından Akhisar Belediyesi tarafından üstyapı düzenlemelerinin gerçekleştirileceğini belirten Akhisar Belediye Başkanı Ekrem Kayserili ise, “Vatandaşlarımızın yoğun olarak kullandığı bölgelerde uzun yıllardır önemli bir yatırım yapılmamıştı. Büyükşehir Belediyemiz ile koordineli şekilde çalışıyoruz. Bu proje sayesinde önemli bir eksiklik giderilmiş olacak” ifadelerini kullandı.

Vatandaşlardan teşekkür

Efendi Mahallesi Muhtarı Özgür Akcan da mahalledeki yağmur suyu altyapısının yetersiz kaldığını belirterek, özellikle okul çevresinde yağışlı günlerde ciddi su birikintileri oluştuğunu söyledi. Akcan, çalışmaların başlamasından dolayı Manisa Büyükşehir Belediyesi ve MASKİ ekiplerine teşekkür etti.

Çalışmaların tamamlanmasıyla birlikte Akhisar’ın yoğun kullanılan bölgelerinde yağmur sularının daha hızlı ve güvenli şekilde tahliye edilmesi sağlanacak. Böylece hem trafik akışında yaşanan olumsuzlukların hem de iş yerleri ile konutlarda meydana gelebilecek mağduriyetlerin önüne geçilmesi hedefleniyor.

Başkan Besim Dutlulu, incelemelerin ardından Akhisar Belediye Başkanı Ekrem Kayserili ile birlikte bölgedeki esnafı ziyaret ederek vatandaşlarla sohbet etti.