Genel

Altın çok sert düştü: Peki, uzmanlar ne söylüyor?

Küresel piyasalarda altın fiyatları sert satış baskısıyla karşı karşıya kaldı.

Abone Ol

Piyasalarda yaşanan düşüşte, ABD ile İran arasındaki gerilimin yeniden gündeme gelmesi etkili oldu.

ABD Başkanı Donald Trump'ın İran'ın nükleer tesislerinin süresiz denetlenmesini kabul ettiğini öne sürmesi, ancak Tahran yönetiminin bu açıklamayı yalanlaması, yatırımcıların güvenli liman algısında değişime neden oldu.

Tarafların dondurulmuş fonlar konusunda da uzlaşmaya varamaması piyasalardaki belirsizliği artırdı.

Şubat ayından bu yana altın fiyatlarında yaklaşık yüzde 23'lük bir değer kaybı yaşanırken, yükselen faiz beklentileri ve ABD tahvil getirilerindeki artış da satış baskısını güçlendirdi.

Güçlenen dolar endeksi ise altını özellikle yabancı yatırımcılar açısından daha maliyetli hale getirerek talebin zayıflamasına yol açtı.

Uzmanlar kritik seviyelere dikkat çekiyor. Tastylive Küresel Makro Başkanı Ilya Spivak, ons altında 4.000 dolar seviyesinin önemli bir eşik olduğunu belirterek, "Bu seviyenin aşağı yönlü kırılması halinde fiyatlar önce 3.800 dolara, ardından 3.500 dolar senaryosuna doğru ilerleyebilir" değerlendirmesinde bulundu.

Satış dalgası yalnızca altınla sınırlı kalmadı. Değerli metaller piyasasında gümüş 61,44 dolar, platin 1.638 dolar ve paladyum ise 1.227 dolar seviyelerine geriledi.

Öte yandan yatırım dünyasının yakından takip ettiği isimlerden Robert Kiyosaki, altın ve gümüşteki geri çekilmeye rağmen pozisyonunu koruduğunu açıkladı.

Kiyosaki, satış yapmak yerine beklemeyi tercih ettiğini ifade ederken, küresel finans devleri JP Morgan ve Goldman Sachs da yıl sonu emtia tahminlerini güncelledi.

Piyasaların odağında şimdi ABD Merkez Bankası'nın (Fed) faiz politikası ile ABD-İran hattında yaşanacak yeni gelişmeler bulunuyor.

Uzmanlar, jeopolitik riskler ve doların seyri netleşmeden değerli metallerdeki oynaklığın devam edebileceği görüşünde birleşiyor.