İl genelinde kesintisiz ve sağlıklı içme suyu sağlamak amacıyla altyapı yatırımlarını sürdüren MASKİ, Akgedik TOKİ konutlarında ekonomik ömrünü tamamlayan ve sık arızalanan branşman bağlantıları ile ana boruları değiştiriyor. Toplam 15 milyon liralık ihale kapsamında yürütülen projeyle, arıza kaynaklı su kesintilerinin önüne geçilmesi ve su kayıp-kaçaklarının önlenmesi hedefleniyor.
"Sorunun Kaynağı Geçmişteki Kalitesiz İmalat"
Yürütülen çalışmaları yerinde inceleyen Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Besim Dutlulu, bölgedeki su sorununu kökten çözmeyi amaçladıklarını belirtti.
Altyapıdaki kronikleşen sorunların geçmiş dönemdeki imalat hatalarından kaynaklandığını ifade eden Dutlulu, şunları kaydetti:
"Akgedik TOKİ bölgemizde, içme suyu altyapısında yıllardır devam eden ciddi bir sorun var. Bunun en büyük sebebi, geçmişte TOKİ müteahhidinin yaptığı kalitesiz imalattır. Muhtarımız, site yönetimimiz ve mahalle sakinlerimiz de bu durumun farkında. Biz de sorunu kökten çözmek için elimizden geleni yapıyoruz. Son olarak hayata geçirdiğimiz 15 milyon liralık ihalenin içerisinde, bugün incelediğimiz yaklaşık 1 kilometrelik hat değişimi de yer alıyor. Kronikleşen arızalara neden olan branşmanları ve kot farkı nedeniyle sık sık patlayan boruları yeniliyoruz."
"Gelecek Projelerde Standartlara Uyulacak"
Büyükşehir Belediyesi ve MASKİ olarak sürecin takipçisi olduklarını vurgulayan Dutlulu, "Bundan sonraki TOKİ projelerinin standartlara uygun yapılması ve geçmişteki hatalı imalatların düzeltilmesi için çalışacağız. Tek bir derdimiz var, o da Akgedik’in su sorununu tamamen çözmek. İnşallah bu yatırımımız bölge için önemli bir adım olacak. Muhtarımız ve site yöneticilerimizle uyum içinde çalışmaya devam edeceğiz. Emeği geçen tüm çalışma arkadaşlarıma teşekkür ederim." ifadelerini kullandı.
Projenin tamamlanmasıyla birlikte bölgenin içme suyu altyapısı modernize edilerek arıza kaynaklı bakım maliyetlerinin de düşürülmesi planlanıyor.