Kent genelinde su kaynaklarının güçlendirilmesine yönelik çalışmalarına devam eden MASKİ ekipleri, özellikle yaz aylarında artan su ihtiyacına karşı kalıcı çözümler üretmek için sahadaki faaliyetlerini yoğunlaştırdı. Turgutlu’nun Çepnibektaş ve Yayla mahallelerinde başlatılan sondaj çalışmalarıyla bölgenin içme suyu kapasitesinin artırılması hedefleniyor.
Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Besim Dutlulu’nun öncülüğünde yürütülen çalışmalarla, vatandaşların içme suyuna erişiminin güvence altına alınması ve gelecekte yaşanabilecek su sıkıntılarının önüne geçilmesi amaçlanıyor.
MASKİ Genel Müdürlüğü tarafından yapılan değerlendirmede, güçlü altyapı hedefi doğrultusunda yatırımların aralıksız sürdürüldüğü belirtilirken, Manisa’nın tüm ilçelerinde vatandaşların yaşam kalitesini artıracak projelerin hayata geçirilmeye devam edeceği ifade edildi.
Turgutlu Yayla Mahalle Muhtarı Ali Yavuz Demirelli, yaz aylarında nüfus artışına bağlı olarak su tüketiminin yükseldiğini belirterek, "Mahallemizde yaklaşık 350 abone bulunuyor. Yaz aylarının gelmesiyle birlikte nüfus artıyor, buna bağlı olarak su tüketimi de yükseliyor. Tüketimin artmasıyla birlikte zaman zaman su temininde sıkıntılar yaşamaya başladık. Bu nedenle başlatılan sondaj çalışmaları mahallemiz açısından büyük önem taşıyor. Manisa Büyükşehir Belediye Başkanımız Besim Dutlulu'na ve MASKİ yönetimine teşekkür ediyorum" dedi.
Turgutlu İlçe Koordinatörü Tekin Çakmak, su kaynaklarının korunmasının her zamankinden daha önemli hale geldiğini belirterek, "Suya ulaşmak gün geçtikçe zorlaşıyor. Bu nedenle suyu kontrollü ve tasarruflu kullanmak büyük önem taşıyor. Elde ettiğimiz su kaynaklarını gerçek ihtiyaçlarımız doğrultusunda değerlendirmemiz gerekiyor. Suya erişimde zorluk yaşadığımız bu süreçte vatandaşlarımızdan da suyu bilinçli ve kontrollü kullanmalarını rica ediyoruz" ifadelerini kullandı.
Turgutlu Çepnibektaş Mahalle Muhtarı Hamza Turan, mahallede yaşanan içme suyu yetersizliğinin giderilmesi için yapılan çalışmalardan duyduğu memnuniyeti dile getirerek, "Mahallemizde içme suyu yetersizliği yaşanıyordu. Bu sorunun çözümü için Manisa Büyükşehir Belediyemize başvuruda bulunmuştuk. Talebimizin ardından İçme Suyu Dairesi Başkanlığımız tarafından yeni sondaj çalışmaları başlatıldı. Büyükşehir Belediyemiz her zaman yanımızda oldu ve en zor zamanlarımızda destek verdi. Sahada görev yapan tüm çalışanlarımıza emekleri için teşekkür ediyorum. Bu çalışma mahallemiz için büyük önem taşıyor. Büyükşehir Belediye Başkanımız Besim Dutlulu'nun hayata geçirdiği hizmetlerden memnunuz. Kendisine ve emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz" dedi.
Yetkililer, sondaj çalışmalarının tamamlanmasının ardından elde edilecek yeni su kaynaklarının bölgeye uzun vadeli katkı sağlamasının beklendiğini kaydetti.