ÇEVRE

Aydın'da incir bahçelerinde pestisit denetimleri sürüyor

2025 yılı Hasat Öncesi Pestisit Kalıntısı Programı kapsamında, Aydın'ın Buharkent ilçesindeki incir bahçelerinden alınan numunelerin laboratuvar analizleri titizlikle sürdürülüyor.

Abone Ol

Aydın'ın önemli incir üretim merkezlerinden Buharkent'te, ürün kalitesini korumak ve insan sağlığını tehdit eden pestisit kalıntı riskini en aza indirmek amacıyla denetimler aralıksız sürdürülüyor.

İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri, 2025 yılı Hasat Öncesi Pestisit Kalıntısı Programı dahilinde, hasat öncesi dönemde incir bahçelerinden numuneler alarak laboratuvara gönderiyor. Yapılan açıklamada, özellikle etephon analizi için numune alımlarının devam ettiği belirtildi.

İlçe genelinde yürütülen bu numune alma çalışmalarının, hasat dönemine kadar belirli aralıklarla süreceği bildirildi.