YAŞAM

Manisa'da bağımlılıkla mücadele seferberliği!

Manisa'da Vali Vahdettin Özkan başkanlığında "Bağımlılıkla Mücadele İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı" gerçekleştirildi.

Abone Ol

Şehzadeler Kaymakamlığı Toplantı Salonu'nda düzenlenen toplantıda, 2026 yılının ilk 5 ayında yürütülen çalışmalar, kurumlar arası koordinasyonun güçlendirilmesi ve önleyici faaliyetlerin artırılmasına yönelik konular masaya yatırıldı.

Toplantıya kamu kurum ve kuruluşlarının temsilcileri, yerel yönetimler, üniversite, sivil toplum kuruluşları ve ilgili kurumların yöneticileri katıldı.

"Sahada Tek Bir Kişiyi Dahi Dışarıda Bırakmamalıyız"

Toplantının açılışında konuşan Vali Vahdettin Özkan, bağımlılıkla mücadelenin tüm kurumların ortak sorumluluğu olduğunu vurguladı. Sağlıklı ve huzurlu bir toplum oluşturma hedefi doğrultusunda çalışmaların kararlılıkla sürdürüldüğünü belirten Özkan, şunları kaydetti:

"Sağlıklı, huzurlu ve zararlı maddelerden uzak bir şehir ve memleket idealine ulaşabilmek için her birimize düşen fiili görevler bulunmaktadır. Kurul üyeleri olarak zararlı maddelerle mücadele eylem planının genel çerçevesini ve esaslarını biliyoruz. Bu anlayışı bütün kurumlarımıza aktardık. İlçe ve sektörel eylem planlarımızı hazırladık. Bundan sonraki süreçte emniyet, jandarma, milli eğitim camiamız ve ilgili tüm kurumlarımızın güçlü iş birliğiyle bu seferberliği sürdüreceğiz."

Vali Özkan, mücadelede veri temelli analizlerin önemine de dikkati çekerek, "Sahada tek bir kişiyi dahi dışarıda bırakmayacak bir anlayışla hareket etmeliyiz. Risk altındaki bireylere zamanında ulaşmak ve rehabilitasyon süreçlerini takip etmek büyük önem taşıyor. Bilgi teknolojilerinin etkin kullanılması ve elde edilen sonuçların sahaya yansıtılması başarımızı artıracaktır." ifadelerini kullandı.

Kurumlardan 5 Aylık Değerlendirme

Açılış konuşmasının ardından İl Sağlık Müdürlüğü tarafından "Bağımlılık ile Mücadele 2026 Yılı İlk 5 Aylık İl Değerlendirme Sunumu" gerçekleştirildi. Sunumda; eğitim, danışmanlık, tedavi ve rehabilitasyon çalışmaları ile Sosyal Risk İndeksi uygulamaları katılımcılarla paylaşıldı. Ayrıca tütün mamullerinin yasadışı ticaretiyle mücadele kapsamında İl Emniyet Müdürlüğü ve İl Jandarma Komutanlığınca yürütülen operasyon ve denetimlere ilişkin kurul üyeleri bilgilendirildi.

Toplantının devamında diğer kurumların yürüttüğü çalışmalara ilişkin sunumlara geçildi. Bu kapsamda Manisa İl Milli Eğitim Müdürlüğü; okullarda yürütülen Türkiye Bağımlılıkla Mücadele Programı, Okullarda Bağımlılığa Müdahale Programı ve Yeşilay Kulübü çalışmalarının yanı sıra öğrenci, veli ve öğretmenlere yönelik gerçekleştirilen faaliyetleri aktardı. Manisa Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü ise gençlik merkezleri, öğrenci yurtları ve spor tesislerinde düzenlenen bağımlılığı önleyici eğitimler ile gençlerin sağlıklı yaşam alışkanlıkları kazanmalarını amaçlayan sosyal, kültürel ve sportif faaliyetleri katılımcılarla paylaştı.

Toplantı, kurul üyelerinin görüş ve önerilerinin alınmasının ardından, kurumlar arası iş birliğinin güçlendirilmesine yönelik kararların imzalanmasıyla sona erdi.