ÇEVRE

Manisa'da zeytin sineğine karşı biyoteknik hamle!

Manisa İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, zeytin üreticilerinin en büyük kabuslarından biri olan zeytin sineğine karşı doğa dostu bir projeyi hayata geçirdi.

Abone Ol

“Zeytin Sineğine Karşı %3’lük DAP’lı Şişe Asımının Yaygınlaştırılması Projesi” kapsamında, Yunusemre İlçesi Büyüksümbüller Mahallesi’nde geniş katılımlı bir "Tarla Günü" etkinliği düzenlendi.

Tarım ve Orman Bakanlığı Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü’nün sağladığı 200 bin TL bütçeyle, Bornova Zirai Mücadele Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü iş birliğinde yürütülen proje, zeytinde kimyasal kalıntıyı bitirmeyi ve ekolojik dengeyi korumayı hedefliyor.

110 Üreticiye, 1.100 Dekar Alanda Destek

Zeytin sineği zararlısına karşı alternatif ve biyoteknik bir mücadele yöntemi olan %3’lük DAP (Diamonyum Fosfat) gübresi içerikli şişe tuzağı uygulamasının yaygınlaştırılması amacıyla, bölgedeki üreticilere tam destek sağlandı. Proje kapsamında Yunusemre ilçesine bağlı Büyüksümbüller ve Akçaköy mahallelerinde üretim yapan 110 üreticiye, toplam 1.100 dekar zeytinlik alanda kullanılmak üzere 2 litrelik pet şişeler ve DAP gübresi ücretsiz olarak teslim edildi.

Hem Teorik Anlatıldı Hem de Sahada Uygulandı

Büyüksümbüller Mahallesi'nde gerçekleştirilen Tarla Günü’nde, il ve ilçe müdürlüklerinde görevli teknik personeller zeytin sineği zararlısını üreticilere tanıttı.

Biyoteknik mücadelenin zeytin tarımı için önemine değinilen etkinlikte; koruyucu tuzakların nasıl hazırlanacağı, %3’lük DAP gübresi karışımının doğru oranları, hazırlanan pet şişelerin zeytin ağaçlarına hangi açıyla ve nasıl asılması gerektiği üreticilere uygulamalı olarak gösterildi. Teknik uzmanlar, sahada zeytin ağaçlarına şişeleri asarak üreticilerin sorularını yanıtladı.

Hedef: Kalıntısız, Güvenilir ve Kaliteli Zeytin

Projenin temel amacı, zeytin sineğiyle mücadelede kimyasal ilaç kullanımını minimuma indirmek veya tamamen ortadan kaldırmak. Bu sayede hem tüketicinin gıda güvenliği sağlanacak hem de Manisa zeytininin kalitesi ve pazar değeri artacak. Doğal dengenin korunmasıyla ekolojik sürdürülebilirliğe de dev bir katkı sunulmuş olacak.

Üreticilerin yoğun ilgi gösterdiği etkinliğe; Bitkisel Üretim ve Bitki Sağlığı Şube Müdürü Tarık Memiş, Yunusemre İlçe Tarım ve Orman Müdürü Bülent Güleç, Bornova Zirai Mücadele Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü konu uzmanları, mahalle muhtarları, teknik personeller ve çok sayıda zeytin üreticisi katıldı.

Dağıtılan malzemelerle kendi bahçelerinde biyoteknik mücadeleye başlayacak olan üreticiler, sağlanan destek ve uygulamalı eğitimden ötürü memnuniyetlerini dile getirdi.