SARIGÖL

Sarıgöl'de üreticilere 3 gün içinde mücadele uyarısı

Sarıgöl İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü, ilçenin Yayla mahallelerinde üzüm üretimi yapan bağcıları Salkım Güvesi'nin ikinci nesline karşı uyardı.

Abone Ol

Müdürlük tarafından yapılan bilgilendirmede, Salkım Güvesi zararlısına karşı yumurta dönemini hedefleyen (ovisit) ilaçlama uygulamasının 26-27-28 Haziran 2026 tarihlerinde gerçekleştirilebileceği belirtildi. Üreticilerin, mücadelede yalnızca bağlarda kullanımı ruhsatlandırılmış bitki koruma ürünlerini tercih etmeleri gerektiği ifade edildi.

Açıklamada, bağlarda verim ve kalite kaybına neden olabilecek diğer hastalık ve zararlılara karşı da dikkatli olunması istendi. Özellikle mildiyö, külleme ve unlu bit ile mücadelenin aksatılmaması gerektiği vurgulandı.

Sarıgöl İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü yetkilileri, üreticilerin bitki koruma ürünlerini reçete ile temin etmelerinin önemine dikkat çekerek, yapılacak uygulamaların teknik tavsiyeler doğrultusunda gerçekleştirilmesini istedi.

Yetkililer, bağlarda düzenli kontrollerin sürdürülmesinin hem ürün kalitesinin korunması hem de zararlı popülasyonunun kontrol altında tutulması açısından büyük önem taşıdığını belirtti.