Manisa'nın Alaşehir ilçesinde İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından yürütülen B-Reçete eğitimleri aralıksız devam ediyor. Başta üzüm üreticileri olmak üzere meyve ve sebze üreticilerine yönelik gerçekleştirilen eğitimlerde, 1 Temmuz 2026 tarihinde yürürlüğe girecek yeni sistem hakkında detaylı bilgiler veriliyor.

Alaşehir Ziraat Odası'nın tahsis ettiği salonda düzenlenen eğitimlerde üreticilere, B-Reçete uygulamasının işleyişi, kayıt süreçleri ve yeni dönemde yerine getirilmesi gereken yükümlülükler anlatılıyor.

Alaşehir'de "Sağlık Elçileri" dönemi başladı
Alaşehir'de "Sağlık Elçileri" dönemi başladı
İçeriği Görüntüle

Alaşehir'de son günler: Belgesi olmayan artık ilaç alamayacak-.1

Reçetesiz Satış Dönemi Sona Eriyor

Yeni uygulamayla birlikte bazı bitki koruma ürünleri artık reçetesiz olarak satılmayacak. Reçete düzenlenebilmesi için üreticilerin Çiftçi Kayıt Sistemi (ÇKS), Tarımsal Üretim Kayıt Sistemi (TÜKAS) veya Kapalı Ortam Bitki Üretim Kayıt Sistemi'ne (KOBÜKS) kayıtlı olması gerekiyor.

Bu kayıt sistemlerinde yer almayan üreticiler ise İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü'ne başvurarak gerekli taahhüt işlemlerini tamamlayabilecek.

Alaşehir'de son günler: Belgesi olmayan artık ilaç alamayacak-.3.2

"Son Günü Beklemeyin"

Alaşehir Ziraat Odası Danışmanı Fatma Özkan, üreticilerin eğitimlere katılarak belgelerini zamanında almalarının büyük önem taşıdığına dikkat çekti.

Özkan, Ziraat Odası olarak üreticilere SMS yoluyla bilgilendirme yapıldığını ve eğitimler için salon desteği sağlandığını belirterek, tüm çiftçilerin mağduriyet yaşamamaları adına işlemlerini son güne bırakmamaları gerektiğini ifade etti.

Ayrıca ÇKS kaydı bulunmayan üreticilerin de İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü'ne başvurarak sisteme dahil olabileceklerini belirten Özkan, 1 Temmuz 2026 tarihinden itibaren gerekli belgeye sahip olmayan üreticilerin zirai ilaç satın alamayacağını vurguladı.

Amaç Kalıntısız ve Güvenli Üretim

Eğitimlere katılan üreticiler ise uygulamanın doğru ilaç kullanımını teşvik edeceğini belirterek, ilaçların doğru dozda kullanımı, karışım sıralaması, bekleme süreleri ve kalıntısız üretim konusunda önemli bilgiler edindiklerini ifade etti.

Yetkililer de B-Reçete uygulamasıyla birlikte bilinçli ilaç kullanımının yaygınlaştırılmasının, pestisit kalıntısının azaltılmasının, çevre ve insan sağlığının korunmasının, kayıt sisteminin güçlendirilmesinin ve gıda güvenliğinin artırılmasının hedeflendiğini bildirdi.

Alaşehir'de Son Günler Belgesi Olmayan Artık Ilaç Alamayacak .3.1

Yaklaşık 20 Bin Üreticiyi İlgilendiriyor

Türkiye'nin önemli üzüm üretim merkezlerinden biri olan Alaşehir'de, özellikle ihracata gönderilen üzüm ve asma yaprağında kalıntısız üretimin büyük önem taşıdığına dikkat çekiliyor.

İlçede B-Reçete ve E-Reçete uygulaması kapsamında belge almak zorunda olan üretici sayısının yaklaşık 20 bin olduğu tahmin edilirken, yetkililer tüm üreticilere eğitimlerini tamamlayarak yeni sisteme eksiksiz şekilde geçmeleri çağrısında bulundu.

Kaynak: İHA