Haritada özellikle Kütahya’nın, Türkiye’nin kuzey–güney ve doğu–batı akslarının kesiştiği yeni bir merkez hâline geldiği dikkat çekiyor.
Marmara, Ege ve İç Anadolu’yu Birleştiren Yeni Ana Hat
Bozüyük’ten başlayıp Kütahya üzerinden Afyonkarahisar’a uzanan otoyol; Marmara, Ege ve İç Anadolu bölgeleri arasında en hızlı ve en güvenli bağlantı olarak öne çıkıyor. Bu yeni koridorun, üç bölgenin lojistik akışını tek bir ana arterde buluşturarak Kütahya’yı bölgesel transit taşımacılığın merkezine yerleştirmesi bekleniyor.
Ekonomi ve Ulaşım Konforunda Çift Yönlü Kazanç
Otoyolun tamamlanmasıyla;
- Şehirler arası yolculuk sürelerinin ciddi oranda kısalması,
- Kütahya’daki sanayi bölgelerinin limanlara ve büyük şehir merkezlerine daha hızlı bağlanması,
- Termal, tarih ve kültür turizmi potansiyelinin güçlü şekilde ivme kazanması öngörülüyor.
Kütahya ekonomisinin lokomotifleri arasında bulunan Zafer OSB, 30 Ağustos OSB, seramik–porselen sanayisi ve mermer sektörü, otoyol ile güçlenen ulaşım altyapısı sayesinde yatırım çekme kapasitesini artıracak.
2028 Otoyol Hedeflerinde Kütahya’nın Özel Konumu
Bakanlığın 2028 ulaşım vizyonunda Kütahya, Türkiye’nin ana ulaşım halkalarından biri olarak konumlanıyor.
Mevcut ve planlanan projeler kapsamında:
- Bozüyük–Kütahya–Afyonkarahisar otoyolunun geliştirilmesi,
- Kütahya çevresinde yeni bağlantı noktalarının oluşturulması,
- İstanbul–Antalya, Ankara–İzmir ve Bursa–Denizli akslarıyla çok daha güçlü bağlantıların tesis edilmesi bekleniyor.
Lojistikten Turizme Yeni Bir Merkez
Yeni otoyol projeleri tamamlandığında Kütahya’nın, Türkiye’nin lojistik, ticaret ve turizm rotaları üzerinde çok daha merkezi bir konuma yükselmesi hedefleniyor. Uzmanlara göre bu hat, Batı Anadolu’nun ekonomik akışını yeniden şekillendirecek nitelikte.





