Sarıgöl Esnaf ve Sanatkârlar Odası Başkanı Emrah Eroğlu, Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) tarafından yayımlanan 2026/15 sayılı Genelge kapsamında prim borçlarının tecil ve taksitlendirilmesine ilişkin yapılan değişiklikler hakkında esnaf ve sanatkârları bilgilendirdi.
Eroğlu, yapılan düzenlemenin SGK'ya prim borcu bulunan işverenler ile Bağ-Kur sigortalıları açısından önemli kolaylıklar içerdiğini belirterek, üyelerin belirtilen süreleri dikkatle takip etmeleri ve başvurularını zamanında yapmalarının önem taşıdığını ifade etti.
Hangi Borçlar Düzenleme Kapsamında?
Başkan Emrah Eroğlu, 2026 yılı Haziran ayı ve öncesine ait 4/a kapsamındaki işveren prim borçları ile 4/b kapsamındaki Bağ-Kur prim borçlarının düzenleme kapsamında yer aldığını söyledi. Ayrıca 31 Ağustos 2026 tarihine kadar tebliğ edilmiş ve kesinleşmiş idari para cezalarının da tecil ve taksitlendirme kapsamına alındığını belirtti.
Eroğlu, bu düzenleme sayesinde borçların daha planlı bir şekilde ödenebilmesi için yeni imkânlar sunulduğunu ifade ederek, borcu bulunan esnaf ve sanatkârların SGK'dan detaylı bilgi alabileceklerini kaydetti.
Vade Uzatıldı, Faiz Oranı Düşürüldü
Yeni genelgeyle birlikte azami tecil süresinin 36 aydan 72 aya çıkarıldığını belirten Başkan Eroğlu, teminatsız tecil işlem limitinin de 10 milyon TL olarak güncellendiğini söyledi. Toplam borcun bu tutarı aşması halinde ise yalnızca aşan kısmın yarısı kadar teminat isteneceğini dile getirdi.
Başvuruların 31 Ağustos 2026 tarihine kadar yapılması halinde tecil faiz oranının yüzde 39 yerine yüzde 29 olarak uygulanacağını hatırlatan Eroğlu, düzenlemeden yararlanmak isteyenlerin ilk taksitlerini de aynı tarihe kadar ödemeleri gerektiğini ifade etti.
Haciz İşlemleri Durdurulabilecek, Mevcut Teciller Güncellenecek
Başkan Eroğlu, ilk taksidin ödenmesiyle birlikte haciz, icra ve satış işlemlerinin durdurulmasının mümkün olabileceğini, araçlar üzerindeki yakalama şerhlerinin de kaldırılabileceğini söyledi. Bunun yanında Haziran 2026 tarihinden önce başlatılmış tecil işlemlerinin de yeni düzenleme hükümlerinden yararlanabileceğini belirtti.
Talep edilmesi ve gerekli şartların sağlanması halinde mevcut ödeme planlarına 18 ila 36 ay arasında ilave süre verilebileceğini ifade eden Eroğlu, bu uygulamanın ödeme güçlüğü yaşayan esnaf açısından önemli bir kolaylık sağlayacağını kaydetti.
"Esnafımız Düzenlemeden Yararlanmayı Değerlendirmeli"
Açıklamasının sonunda üyelerine çağrıda bulunan Sarıgöl Esnaf ve Sanatkârlar Odası Başkanı Emrah Eroğlu, şu ifadeleri kullandı: "SGK tarafından hayata geçirilen yapılandırma düzenlemesinin esnaf ve sanatkârlarımız tarafından değerlendirilmesi önem taşımaktadır. Düzenleme kapsamında sunulan ödeme seçeneklerinden yararlanmak ve olası hak kayıplarının önüne geçmek amacıyla üyelerimizin başvurularını süresi içerisinde ilgili SGK birimlerine şahsen veya elektronik ortamda yapmalarını tavsiye ediyoruz." dedi.





