Üniversitenin Sanal Gerçeklik (VR) Laboratuvarı ekibi, öğrencilerin de katkılarıyla geliştirdiği “Deprem Çantası Hazırlama Simülasyonu” ile kullanıcıları sanal bir ortamda eğitimle buluşturuyor.

Geliştirilen VR deneyiminde, kullanıcılar özel VR gözlükleriyle sanal olarak tasarlanmış bir evin salonunda dolaşıyor, deprem çantasına konması gereken eşyaları buluyor ve her bir objenin önemi hakkında detaylı bilgi alıyor. Örneğin, düdük gibi hayati önem taşıyan araçların enkaz altında ses duyurmak için ne kadar kritik olduğu interaktif panellerle anlatılıyor. Kullanıcılar ayrıca, deprem çantasında bulunması gereken temel eşyaların listesini görebiliyor ve eksiklerini tamamlamaya çalışarak uygulamayı tamamlıyor.

İzmir'de öğrencilere afet bilinci sanal gerçeklik ile anlatıldı-.1.2.2

Yaşar Üniversitesi Medya Merkezi VR Lab. ekibi, öğrencilerle birlikte geliştirdiği bu sanal gerçeklik deneyimiyle, toplumsal farkındalığı kalıcı hale getirmeyi hedefliyor. Deneyim, yalnızca bilgi aktarımı yapmakla kalmıyor; kullanıcıları görsel ve işitsel olarak ortama tamamen dahil ederek öğrenilen bilginin gerçek hayatta uygulanmasını kolaylaştırıyor.

Projenin bir diğer önemli yönü ise afet refleksini güvenli bir ortamda geliştirmesi. Tüm eşyaların doğru şekilde toplanmasıyla deneyimi başarıyla tamamlayan kullanıcı, deprem çantasını nasıl doğru hazırlayacağını birebir yaşayarak öğreniyor. Bu yaklaşım, özellikle gençler ve öğrenciler arasında afet bilincinin artırılmasını ve kriz anında doğru davranışların otomatikleşmesini sağlıyor.

Aydın'da "Gençler Judo İl Birinciliği müsabakaları"
Aydın'da "Gençler Judo İl Birinciliği müsabakaları"
İçeriği Görüntüle

Simülasyon, deneyimsel öğrenme modeline dayanıyor. Bu pedagojik yöntem, bilginin uygulanarak, hatırlanarak ve deneyimlenerek öğrenilmesini sağlıyor. Yaşar Üniversitesi’nin bu yenilikçi çalışması, teknolojiyi eğitimle birleştirerek afet bilinci konusundaki farkındalığı artıran örnek bir proje olarak öne çıkıyor.

Kaynak: İHA