Kurak hava ve yükselen sıcaklıkların etkisiyle yangın riskinin arttığı bölgede, Orman Bölge Müdürlüğü ekiplerinin 7 gün 24 saat sürdürdüğü gözetleme çalışmalarına mahalle muhtarı da kendi imkânlarıyla destek veriyor. Dron ile yapılan kontroller sayesinde ormanlık alanda oluşabilecek en küçük duman ya da şüpheli durum erken aşamada tespit edilerek ilgili ekiplere anında bildiriliyor.
Özellikle tek giriş ve çıkış noktasına sahip olması nedeniyle olası bir yangında müdahale ve tahliye sürecinin zorlaşabileceği Çamurhamamı Mahallesi'nde yürütülen bu uygulamanın, yangınlara erken müdahale açısından önemli katkı sağlaması hedefleniyor.
Mahallenin aynı zamanda UNESCO tescilli kültürel değerlere ev sahipliği yaptığını hatırlatan Muhtar Atakan Oğuz, ormanların korunmasının kültürel mirasın korunması açısından da büyük önem taşıdığını söyledi.
"Dron ile düzenli devriye atıyorum"
Orman İşletme Müdürlüğü ve jandarma ekipleriyle sürekli koordinasyon halinde olduklarını belirten Muhtar Atakan Oğuz, mahallede yangın riskini en aza indirmek için yoğun çaba gösterdiklerini ifade etti.
"Mahallemiz ormanla iç içe. Allah muhafaza yangın çıksa mahallemiz yangının ortasında kalabilme riskiyle karşı karşıya. Mahallemizdeki orman yangınının önüne geçmek için gerekse Salihli Kaymakamlığımız gerekse de Orman İşletme Müdürlüğü ekipleri koordinesinde otların temizlenmesi için başvurularımızı yaptık. Bu yıl yağışlar çok olduğu için otlar daha da fazlalaştı. Otları temizleyerek aradaki bağlantıyı kesebilirsek mahallemizde çıkan yangının ormana sıçramasını, ormanda çıkan yangının mahalleye sıçramasını engelleyebiliriz. Ben de dron ile gerekli devriyeleri atıyorum. Olumsuz bir durumla karşılaştığımızda gerekli yerlere görüntüleri iletiyorum. Allahdiyen Mahallemizde de Orman İşletme Şefliğine bağlı yangın gözetleme kulemiz var. Kule ile sürekli irtibattayız. Ben de dron ile onların göremeyeceği noktaları gözetliyorum. Gözden kaçan durumları onlara iletiyorum"
Vatandaşlara duyarlılık çağrısı
Yangınlarla mücadelede vatandaşların da sorumluluk taşıdığına dikkat çeken Muhtar Oğuz, "Orman içinde otlar çok, yangın riski yüksek. Halkımızdan da bilinçli olmasını istiyorum. Her noktayı kontrol etmek elbette ki zor. Bir sigara izmariti dahi yangına sebebiyet verebilir. Halkımız da bu konuda duyarlı olsun" dedi.
Yetkililer ise yaz boyunca orman yangınlarına karşı alınan tedbirlerin sürdürüleceğini belirterek, vatandaşların herhangi bir duman veya şüpheli durumu vakit kaybetmeden ilgili kurumlara bildirmesi çağrısında bulundu.