Ulaştırma projelerinin, ülkenin ekonomik ilerlemesine, sosyal yapısının güçlenmesine ve kültürel zenginliğinin artmasına büyük katkılar sağladığını vurgulayan Baybatur, hayata geçirilen projeler sayesinde "Türkiye’nin dört bir yanına yüksek kalitede ulaşım olanakları ulaştırılmıştır" dedi.

MHP'li Akçay'dan basit usulde vergi planına sert tepki
MHP'li Akçay'dan basit usulde vergi planına sert tepki
İçeriği Görüntüle

Yolcu sayısı 231 milyona ulaştı

Sivil havacılık alanında tarihi bir ilerleme kaydedildiğini ifade eden Baybatur, 2003’ten bu yana uygulanan "Hava yolunu halkın yolu yapma" politikasıyla yolcu sayısının 231 milyona ulaştığını söyledi.

Baybatur, 2003’te 489 olan hava aracı sayısının 2025 itibarıyla 2.200’e; uçak sayısının ise 162’den 794’e yükseldiğini aktardı. Ayrıca, dış hat uçuş noktalarının 60’tan 355’e genişlediğini ve aktif havalimanı sayısının 26’dan 58’e çıktığını kaydetti. Bu gelişmelerle Türkiye, yolcu sayısında dünyada 7., Avrupa’da ise 3. sıraya yerleşti.

A W596708 01

Karayollarında bölünmüş yol ağı 30 bin kilometreyi geçti

Karayolu yatırımlarında büyük bir ivme yakalandığını belirten Baybatur, 1915 Çanakkale Köprüsü, Osmangazi Köprüsü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve İzmir-İstanbul Otoyolu gibi dev projelerin ülkeye önemli bir ulaşım kapasitesi kazandırdığını dile getirdi.

Baybatur, 2002’de 1.714 kilometre olan otoyol uzunluğunun 3.796 kilometreye çıktığını, tünel sayısının 83’ten 533’e ulaştığını ve özellikle bölünmüş yol ağının 6.101 kilometreden 30.014 kilometreye yükseldiğini açıkladı.

Manisa’ya 23 yılda 23 milyar liralık yatırım

Manisa iline yapılan ulaştırma yatırımlarının hız kesmeden devam ettiğini belirten Baybatur, 2002 yılından bu yana Manisa’ya yapılan yatırımların toplam maliyetinin 23 milyar 165 milyon liraya ulaştığını vurguladı.

Manisa’daki bölünmüş yol uzunluğunun 82 kilometreden 627 kilometreye çıkarıldığını kaydeden Baybatur, Bakanlık tarafından 4.110 metre tünel, 135 köprü ve 6.582 metre köprü imalatının tamamlandığını ifade etti. Tamamlanan önemli projeler arasında Sabuncubeli Tüneli, Manisa Çevre Yolu, Kula-Uşak yolu gibi çalışmalar yer alıyor.

Devam eden projelere değinen Baybatur, İzmir-Ankara Yüksek Hızlı Tren (YHT) Projesi çalışmalarının sürdüğünü ve proje tamamlandığında 14 saatlik seyahat süresinin 3,5 saate ineceğini bildirdi. Projenin Banaz-Manisa arasındaki altyapı işlerinde yüzde 83 fiziki ilerleme sağlandığını ve hattın 2028 yılında tamamlanmasının hedeflendiğini sözlerine ekledi.

Kaynak: İHA