Sarıgöl’de Muharrem ayı dolayısıyla evlerde ve mahallelerde aşure hazırlıkları hız kazandı.

Erken saatlerde yakılan ateşlerin üzerinde yerini alan kazanlarda, nohut, buğday ve kuruyemişlere kadar pek çok malzemenin bir araya gelmesiyle hazırlanan geleneksel lezzet, dualar eşliğinde pişirildi. Hazırlanan aşureler; komşulara, esnafa ve sokaktaki vatandaşlara ikram edilerek paylaşma kültürünün en güzel örneği sergilendi.

Aşure geleneğinin yoğun katılım ve imece usulüyle yaşatıldığı noktalarından biri de Sarıgöl’ün Çanakçı Mahallesi oldu. Evlerde kurulan kazanların başında bir araya gelen mahalle sakinleri, Muharrem ayının önemine vurgu yaptı.

Çanakçı Mahallesi'nden Ayşe Çelik "Muharrem ayı bizler için paylaşmanın, kırgınlıkları unutmanın ve bir arada olmanın vesilesidir. Her yıl olduğu gibi bu yıl da komşularımızla el ele vererek aşuremizi kaynattık, dualarımızı ettik. Rabbim birlik ve beraberliğimizi daim eylesin, hayırlarımızı kabul etsin" ifadelerini kullanarak geleneği gelecek nesillere aktarmayı amaçladıklarını belirtti.






