Sarıgöl ilçesi Alemşahlı Mahallesi Sulama Kooperatifi, bölgedeki tarımsal üretimi desteklemek ve orman yangınlarına karşı hızlı müdahale imkanı sağlamak amacıyla yapımını tamamladığı su dolum istasyonunu faaliyete geçirdi. Asar Yolu mevkisinde konuşlandırılan istasyon; yangın söndürme çalışmalarında hayati rol oynayan arazöz ve itfaiye araçlarına kesintisiz su temin etmenin yanı sıra, üreticilerin tarımsal sulama ve ilaçlama ihtiyaçlarını da karşılayacak.

Sarıgöl’de Hem Tarıma Hem Ormana Can Suyu

Hem Yangınla Mücadele Hem Üreticiye Destek
Yatırıma ilişkin açıklamalarda bulunan Alemşahlı Sulama Kooperatifi Başkanı Ahmet Ur, bölge için çok yönlü ve kritik bir tesisi hayata geçirdiklerini vurguladı. Başkan Ur, şöyle konuştu:

Sarıgöl'deki tarihi su kaynağı yeniden aktif hale getirildi!
Sarıgöl'deki tarihi su kaynağı yeniden aktif hale getirildi!
İçeriği Görüntüle

"Sulama Kooperatifi olarak, olası orman yangınlarında görev yapacak itfaiye ve arazözlerin su dolum sürelerini kısaltmayı amaçladık. Bununla birlikte, üreticilerimizin en büyük ihtiyaçlarından olan tarımsal sulama ve ilaçlama suyu ihtiyacını da tek merkezden karşılamak için bu istasyonu kurduk. Bu yatırım sayesinde hem yeşil vatanımızı korumak adına yangınlara çok daha erken müdahale edilebilecek hem de çiftçilerimize büyük bir kolaylık sağlanmış olacak."

Sarıgöl’de Hem Tarıma Hem Ormana Can Suyu-1

Sulama Ağı 3 Bin Dekara Ulaştı
Kooperatifin tarımsal sulama kapasitesini her geçen gün artırdığını belirten Ahmet Ur, yerel yönetimlerle iş birliğinin önemine dikkat çekti. Bu yıl Manisa Büyükşehir Belediyesi’nden 3 bin metre sulama borusu desteği aldıklarını ifade eden Ur, şu bilgileri paylaştı:
"Daha önce kendi imkanlarımız ve önceki dönem Büyükşehir Belediyesinin desteğiyle oluşturduğumuz sulama ağını yeni borularla büyüttük. Yaklaşık 3 bin dekarlık tarım arazisinde sulama yaparak üretime önemli katkı sağlıyoruz."

Sarıgöl’de Hem Tarıma Hem Ormana Can Suyu-2​​​​​​​

Yeni Hedef: Helikopterler İçin Yangın Göleti
Kooperatifin vizyon projelerinden bir diğerinin de hazır olduğunu müjdeleyen Başkan Ur, Hisar mevkisinde yeni bir gölet projesi için kolları sıvadıklarını belirtti. Projenin bütçesini kooperatif olarak hazırladıklarını söyleyen Ur, sözlerini şöyle tamamladı:
"Kendi bütçemizle hazırladığımız gölet projesini Tarım ve Orman Bakanlığı ile Orman Genel Müdürlüğü'nün desteğiyle hayata geçirmek istiyoruz. Bu gölet sayesinde hem orman yangınlarında söndürme helikopterleri rahatlıkla su alabilecek hem de tarımsal sulamada kullanılmak üzere su depolanmış olacak."

Kaynak: İHA