Proje kapsamında Türkiye genelinde 20. kütüphane, Saruhanlı Azimli İlkokulu'nda okuyucularla buluştu. Gürakan, bu projeyle okuma kültürünü yaymayı ve köy okullarına kütüphaneler kazandırmayı sürdürüyor.
Kitap Kumbaram Projesinin başlangıcını anlatan Gönül Kovan Gürakan, her şeyin görev yaptığı Şehitler Ortaokulu'nda, büyük bir kumbaraya benzeyen bir kutuyla başladığını belirtti. Öğrencilerin okudukları kitapları bu kumbaraya bırakmalarıyla toplanan kitaplar, önce kendi okullarında, ardından köy okullarında ve dezavantajlı okullarda kütüphanelere dönüştü. Gürakan, 20. kütüphaneyi açmanın mutluluğunu yaşadığını dile getirdi.
Türkiye'nin Dört Bir Yanına Kitap Köprüleri Kuruluyor
Proje sayesinde Türkiye'nin birçok farklı şehrine kütüphaneler kuruldu. Ege Bölgesi'nde Manisa, Balıkesir ve Uşak; Marmara Bölgesi'nde Bursa; Karadeniz Bölgesi'nde Düzce ve Trabzon; İç Anadolu Bölgesi'nde Konya ve Ankara; Doğu Anadolu Bölgesi'nde Van ve Ağrı; Akdeniz Bölgesi'nde Hatay; Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde Batman ve Şanlıurfa gibi illerde açılan kütüphaneler, ortalama 4 bin kitap içeriyor. Gürakan, her kütüphanenin açılışına bizzat katıldığını vurguladı. Projenin temel hedefi, eğitimde fırsat eşitliği sağlamak, okuma kültürünü yaymak ve değerler eğitimine katkı sunmak.
Ekip Ruhuyla Büyüyen Bir Hareket
Gönül Kovan Gürakan, projenin ilk başta kendi okulunda başladığını ancak zamanla Türkiye genelinde pek çok öğretmene ulaşarak bir ekip kurduklarını ifade etti. Manisa'dan yola çıkan bu güçlü bağ, daha fazla kütüphane açma hedefine katkı sağlıyor.
Projenin sadece kitap okumayı değil, aynı zamanda sevgi, yardımlaşma, empati ve paylaşmayı öğrettiğini belirten Gürakan, çocukların bir sorunun değil, çözümün parçası olmayı öğrendiğini dile getirdi. "Eğitim sadece dört duvar arasında kalmamalı, biz öğretmenler sınırların ötesine geçmeliyiz," sözleriyle eğitimin önemine vurgu yaptı.
Gönül Kovan Gürakan, projeye katkı sağlayan tüm öğrencilere, öğretmenlere ve kitapseverlere teşekkür ederek, daha fazla kütüphane kurmaya devam edeceklerinin altını çizdi.