Afyonkarahisar’da projeyi yerinde inceleyen Bakan Uraloğlu, ilgili kurum yetkililerinden bilgi aldıktan sonra basın mensuplarına açıklamalarda bulundu. Demiryollarına son 23 yılda yaklaşık 64 milyar dolarlık yatırım yapıldığını vurgulayan Uraloğlu, “2002’de 11 bin kilometre olan demiryolu ağımıza, 2025 yılı itibarıyla 3 bin kilometre ekledik. Bugün ağ uzunluğumuz 13 bin 919 kilometreye ulaştı. Marmaray ve Bakü-Tiflis-Kars hattı gibi projelerle Türkiye’yi Demir İpek Yolu’nun merkezi konumuna getirdik” dedi.

Mesafe ve süreler kısalacak

Toplam 505 kilometrelik Ankara-İzmir YHT hattında 10 istasyon bulunacak. Proje kapsamında 49 tünel (40,9 km), 67 viyadük (25,5 km), 81 köprü, 781 menfez, 177 üstgeçit ve 244 altgeçit inşa ediliyor. Mevcut demiryolu bağlantısıyla 824 kilometre olan mesafe, projenin tamamlanmasıyla 624 kilometreye inecek.

Hızlı trenle Ankara-İzmir arası 14 saatten 3 saat 30 dakikaya düşecek. Ankara-Afyonkarahisar 1 saat 40 dakika, Ankara-Uşak 2 saat 10 dakika, Ankara-Manisa ise 2 saat 50 dakikada kat edilebilecek.

Yunusemre Belediyespor Esennur Atay'ı kadrosuna kattı
Yunusemre Belediyespor Esennur Atay'ı kadrosuna kattı
İçeriği Görüntüle

Ankara-İzmir YHT hattının Ankara- Banaz, Banaz-Sahilli ve Salihli-İzmir kesimleriyle toplam 505 kilometre uzunluğunda bir kalkınma köprüsü olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, "Projemiz çerçevesinde; Emirdağ, Afyonkarahisar, Uşak, Alaşehir, Salihli, Manisa, Muradiye, Ayvacık, Emiralem ve Menemen İstasyonları olacak şekilde 10 istasyon tasarladık. 40,9 kilometre uzunluğunda 49 tünel, 25,5 kilometre uzunluğunda 67 viyadük, 81 köprü, 781 menfez ve 177 üstgeçit ile 244 adet altgeçit inşa ediyoruz. Ankara-İzmir hızlı tren projesinin tamamlanması ile mevcut demir yolu bağlantısıyla 824 kilometre olan mesafe 624 kilometreye inecek.

Ankara-İzmir arası demir yolu ile 14 saat, kara yoluyla ise 7 saat olan seyahat süresi ise 3 saat 30 dakikaya düşecek. Tabii burada şu hususa da dikkat çekmek istiyorum, projemiz tamamlandığında Ankara-İzmir arası hat uzunluğu 624 kilometre olacak ama bizim çalışmalarımız zaten Polatlı’ya kadar olan hızlı tren hattından sonra başladığı için 505 kilometre olarak ifade ediyoruz. Hattımız tamamıyla hizmete girdiğinde Ankara-Afyonkarahisar-Uşak-Manisa ve İzmir illerimizde yaşayan yaklaşık 11,5 milyon insanımız doğrudan hızlı tren konforuna kavuşacak" dedi.

Yıllık 13,3 milyon yolcu ve 90 milyon ton yük

Hattın tamamlanmasıyla yılda yaklaşık 13,3 milyon yolcu ve 90 milyon ton yük taşınması hedefleniyor. Bakan Uraloğlu, projenin Afyonkarahisar’ın termal turizmine, Uşak ve Manisa’nın tarım ve sanayisine, İzmir’in liman ve turizm potansiyeline büyük katkı sağlayacağını belirterek, “Güzergâhtaki şehirlerimiz adeta çelik raylarla birbirine bağlanacak; ticaret, turizm ve kültürel etkileşimde altın bir çağ başlayacak” ifadelerini kullandı.

Kaynak: İHA