Yeniden Refah Partisi Selendi İlçe Başkan Yardımcısı Özcan Şentürk, tarım sektöründe yaşanan ekonomik krize ve düşük arpa alım fiyatlarına tepki gösterdi. Girdi maliyetleri karşısında ezilen çiftçinin üretimden kopma noktasına geldiğini vurgulayan Şentürk, hükümetin tarım politikalarını eleştirdi.
"Maliyetler Katlandı, Arpa Yerinde Saydı"
Türkiye genelinde ve Manisa özelinde hasat sezonunun sürdüğünü belirten Özcan Şentürk, maliyet-gelir dengesinin tamamen kaybolduğuna dikkat çekti. Toprak Mahsulleri Ofisi’nin (TMO) açıkladığı rakamlar üzerinden enflasyon ve maliyet vurgusu yapan Şentürk, şu ifadeleri kullandı: "Her şey yüzde yüz, yüzde üç yüz artmışken, çiftçinin giderleri tavan yapmışken gelirinin bu oranda azalması, açıkça bu işi yapmayın demektir. Üretici traktörüne mazot koyamaz, tarlasına gübre atamaz hale geldi. Her kalemde fahiş zamlarla karşı karşıyayız ancak sıra çiftçinin alın terine geldiğinde cepler kuruyor."
2025 - 2026 Tablosu Çıkmazı Özetliyor
2025 yılı hasat döneminde TMO tarafından ton başına 11.000 TL olarak belirlenen arpa alım fiyatı, enflasyonun ve üretim maliyetlerinin katlandığı 2026 yılında yalnızca 12.750 TL seviyesine yükseltildi.
Şu anda serbest piyasada Arpa'nın tonu 11,000 TL , çiftçinin en temel girdileri olan mazot, gübre ve ilaç fiyatlarındaki yıllık artışlar %100’ü aşmış durumda. Bu durum, üreticinin her geçen gün daha fazla borçlanmasına ve toprağına küsmesine neden oluyor.
"Üretim Durursa Hepimiz Aç Kalırız"
Tarımın bir milli güvenlik meselesi olduğunu hatırlatan Şentürk, Selendi halkının ve bölge çiftçisinin hakkını aramaya devam edeceklerini belirterek sözlerini şöyle noktaladı: "Çiftçimizi borç batağına saplayan, emeğini hiçe sayan bu anlayıştan acilen dönülmelidir. Eğer bugün üreticiyi tarlada tutamazsak, yarın dışa bağımlı hale gelir ve çok daha büyük bedeller öderiz. Yeniden Refah Partisi olarak üreticimizin, köylümüzün sesini her platformda haykırmaya devam edeceğiz."




