Şimşek, 2026 yılında en düşük emekli aylığına yüzde 39,52, en düşük memur maaşına yüzde 39,38, asgari ücrete ise yüzde 27,01 zam yapıldığını bildirdi.
İYİ Parti Trabzon Milletvekili Yavuz Aydın tarafından Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne (TBMM) sunulan yazılı soru önergesinde, son üç yılda emekli aylıkları, memur maaşları ve asgari ücrette yaşanan değişimler ile enflasyondan arındırılmış alım gücüne ilişkin sorular yöneltildi.
Önergeyi yanıtlayan Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Türkiye ekonomisinin temel hedefinin kapsayıcı, sürdürülebilir ve yüksek büyüme sağlayarak toplumsal refahı artırmak olduğunu ifade etti.
2026 yılında maaşlara yapılan zam oranları belli oldu
Bakan Şimşek, yanıtında 2026 yılı içerisinde en düşük emekli aylığı, en düşük memur maaşı ve asgari ücrete yapılan artış oranlarını da paylaştı.
Buna göre en düşük emekli aylığı yüzde 39,52, en düşük memur maaşı yüzde 39,38, asgari ücret ise yüzde 27,01 oranında artırıldı.
2002’den bu yana reel artış oranlarını açıkladı
Şimşek, Aralık 2002’den günümüze kadar maaş ve ücretlerde yaşanan enflasyondan arındırılmış artış oranlarına da dikkat çekti.
Bakanlığın verilerine göre, söz konusu dönemde en düşük emekli aylığı reel olarak yüzde 621, aile yardımı dahil en düşük memur maaşı yüzde 261, asgari ücret ise yüzde 207 oranında arttı.
Asgari ücrette vergi istisnası hatırlatıldı
Vergi uygulamalarına ilişkin değerlendirmelerde de bulunan Şimşek, 1 Ocak 2022 tarihinden itibaren asgari ücretin gelir ve damga vergisinden muaf tutulduğunu belirtti.
Asgari ücretin üzerinde maaş alan çalışanların ücretlerinin de asgari ücrete karşılık gelen bölümünün gelir ve damga vergisinden istisna olduğunu kaydeden Şimşek, ücret gelirlerine uygulanan vergi dilimlerinin diğer gelir türlerine kıyasla daha yüksek matrah seviyelerinden başlatıldığını ifade etti.