Tarım ve Orman Bakanlığı bünyesinde bitki koruma ürünlerinin takibi ve güvenli kullanımı amacıyla hayata geçirilen "B-Reçete Sistemi", 1 Temmuz 2026 tarihi itibarıyla uygulamaya giriyor. Yeni dönem öncesinde Manisa İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, sektör paydaşlarını bir araya getirerek sistemin işleyişi hakkında bilgilendirme toplantısı gerçekleştirdi.

TARIMDA YENi DöNEM!

Manisa İl Tarım ve Orman Müdürü Mehmet Karayılan başkanlığında düzenlenen toplantıya; Bitkisel Üretim ve Bitki Sağlığı Şube Müdürü Tarık Memiş, konu sorumlusu teknik personeller, kentte faaliyet gösteren Bitki Koruma Ürünleri (BKÜ) bayileri, reçete yazma yetkisine sahip teknik uzmanlar ve üreticiler katıldı.

730640388 18445908016186506 3402056083879544967 N

Toplantıda, B-Reçete Sistemi'nin uygulama süreci, kullanım esasları ve sahada dikkat edilmesi gereken kritik hususlar teknik personeller tarafından katılımcılara aktarıldı. Sektör temsilcilerinin, bayilerin ve üreticilerin görüş ile önerilerinin de dinlendiği toplantıda, yeni sisteme geçiş sürecinin sorunsuz ilerlemesi adına karşılıklı bilgi alışverişinde bulunuldu.

Manisa'da sıra dışı takı merasimi!
Manisa'da sıra dışı takı merasimi!
İçeriği Görüntüle

TARIMDA YENi DöNEM!-1

Üretici ve tüketici sağlığının korunmasını merkeze alan yeni sistemle birlikte; bitki koruma ürünlerinin bilinçli, reçeteli ve kontrollü kullanımının sağlanması hedefleniyor. Bu sayede tarımsal üretimde pestisit ( zirai ilaç) kalıntısı kaynaklı yaşanan sorunların önüne geçilmesi planlanıyor.

Manisa İl Tarım ve Orman Müdürlüğü yetkilileri, 1 Temmuz'da başlayacak uygulama için İl ve İlçe Müdürlüklerindeki teknik kadroların hazırlıklarını tamamladığını, sistemin sahada eksiksiz uygulanması için bilgilendirme ve rehberlik çalışmalarına aralıksız devam edileceğini bildirdi.

Muhabir: Ahmet Çoşkun