Salihli İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü, zeytinliklerde büyük ürün kayıplarına yol açabilen zeytin güvesinin meyve nesline karşı mücadele zamanının geldiğini bildirdi. Müdürlükten yapılan açıklamada, zeytin güvesine karşı zamanında yapılacak mücadelenin ürün kayıplarını önlemek ve verimi korumak açısından büyük önem taşıdığı vurgulandı.
Özellikle ilçenin yüksek kesimlerinde yer alan zeytinliklerde ilaçlama döneminin başladığı belirtilen açıklamada, şu ifadelere yer verildi:
"İlçemizin yüksek rakımlı bölgelerinde bulunan Gökeyüp, Poyraz, Kemer, Kurttutan, Hacıhıdır, Bozdağ ve benzeri mahallelerdeki zeytin üreticilerimizin, zeytin güvesinin meyve nesline karşı vakit kaybetmeden ilaçlama yapmaları gerekmektedir. Öte yandan Salihli'nin ova ve kırtaban bölgelerinde de zeytin güvesi meyve nesli yoğunluğu devam etmektedir. Bu bölgelerde üretim yapan çiftçilerimizin de ürün verimliliğini korumak adına ikinci bir ilaçlama yapmaları önem arz etmektedir."
Yetkililer, zeytin üreticilerinin mağduriyet yaşamamaları için belirtilen uyarıları dikkate alarak ilaçlama takvimine uymaları çağrısında bulundu.




